۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳

ميمنت آبادي در گفتگو با مهر:

افزايش 30 درصدي ورود مسافر به كردستان/ ظرفيت هاي جديد اسكان در بانه و مريوان ايجاد شد

افزايش 30 درصدي ورود مسافر به كردستان/ ظرفيت هاي جديد اسكان در بانه و مريوان ايجاد شد

سنندج - خبرگزاري مهر: مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان از افزايش 30 درصدي ورود مسافران نوروزي به اين استان خبر داد.

فرهاد ميمنت آبادي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمارهاي ورودي مسافران نوروزي به استان كردستان از ابتداي تعطيلات تاكنون عنوان كرد: بر اساس آمارهاي استخراج شده ميزان ورود مسافر به استان كردستان از ابتداي تعطيلات نوروز تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 30 درصد افزايش مواجه بوده است.
 
وي ادامه داد: در سال جاري ميزان ورود و خروج وسائل نقليه از سوي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كردستان اعلام مي شود ولي بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از سوي اداره كل ميراث فرهنگي در خصوص ميزان اسكان ها و همچنين بازدهاي صورت گرفته از موزه هاي و اماكن تاريخي آمار ورود مسافران نوروزي به دست مي آيد.
 
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان بيان كرد: در كنار ميزان ورود مسافران نوروزي به اين استان از ابتداي تعطيلات نوروز تاكنون، ميزان افراد مقيم در استان كردستان نيز در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با بيش از 60 درصد افزايش همراه بوده است.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمادگي كامل استان كردستان براي استقبال از مسافران نوروزي گفت: طي شبانه روز گذشته و به دليل حضور قابل توجه مسافران نوروزي در دو شهرستان بانه و مريوان ظرفيت هاي جديد اسكان فراهم شده است كه در اين ميان بايد از همكاري آموزش و پرورش، جمعيت هلال احمر و همچنين اداره كل ورزش و جوانان تقدير كرد.
 
ميمنت آبادي عنوان كرد: در دو شهرستان بانه و مريوان به دليل حجم بالاي ورود مسافران طي شبانه روز گذشته شماري چادر از سوي جمعيت هلال احمر برپا شد و در كنار آن سالن هاي تربيت بدني و شماري ديگر از مدارس نيز براي اسكان مسافران و مهمانان نوروزي مورد استفاده قرار گرفت.
 
وي در پايان با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود كه روند رو به رشد مسافران نوروزي به استان كردستان طي دو روز آينده با افزايش قابل ملاحظه اي مواجه شود، يادآور شد: به دليل همكاري و مشاركت سازمان ها و ادارات دولتي آمادگي لازم براي اسكان و پذيرايي بهتر از مسافران نوروزي در كردستان وجود دارد.
 
کد خبر 2022034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha